Den terapeutiske samtale
Når jeg accepterer mig selv, som jeg er, kan jeg forandre mig.
Carl Rogers
Hvorfor psykoterapi?
Uanset om livet bøvler, eller du står et sted, hvor du først og fremmest er nysgerrig på at forstå dig selv og dine relationer bedre, kan terapeutiske samtaler være meningsfulde.
Psykoterapi er ikke kun for de svære kriser, men også for dig, der ønsker større klarhed, dybere selvindsigt og en mere bevidst måde at være i verden på.
Den terapeutiske samtale kan være en støtte, når livets grundvilkår gør ondt, og når noget føles fastlåst eller uoverskueligt. I et nærværende og trygt rum kan nye indsigter vokse frem. Sammen kan vi undersøge det, der fylder, og finde en større ro med det, der er – og med den, du er.
Der er altid en meningsfuld grund til, at vi føler og handler, som vi gør. Samtidig kan vi komme til at reagere på måder, der ikke støtter os selv eller vores relationer. I terapien kan vi nænsomt få øje på dine mønstre og behov og arbejde med dem i et tempo, der giver mening for dig. På den måde kan der åbne sig nye muligheder og mere bæredygtige veje at gå i livet
Mine terapeutiske tilgange
Jeg arbejder oplevelsesorienteret og fænomenologisk, hvilket betyder, at jeg vil være nysgerrig på, hvordan du oplever verden, og hvordan det kommer til udtryk.
Min terapeutiske tilgang tager afsæt i:
-
Eksistentiel psykoterapi
-
Neuroaffektiv psykologi
-
EFT (Emotions-Fokuseret Terapi)
Disse tilgange kan hver især bidrage på deres måde og giver os mulighed for at udforske eksistentielle spørgsmål, sammenhængen mellem kropslige fornemmelser, følelser og tanker, og hvordan gamle roller og mønstre kan spille ind i dine oplevelser her og nu. Jeg vil tilpasse terapien efter, hvad der viser sig at være mest meningsfuldt og relevant for dig.
Jeg deltager i supervision efter hver tredje samtale, hvilket sikrer høj faglighed.
